5نكته براي بهترين بودن

 

 با 5 نکته زير در هر کاري بهترين باشيد

 


با 5 نکته زير در هر کاري بهترين باشيد

زندگي بالا و پايين زياد دارد و آنچه به آن فراز و نشيب در زندگي مي گوييم، براي همه کمابيش وجود دارد و هر کسي به نحوي با مشکلات زندگي درگير است.

برآمدن از پس مشکلات زندگي نياز به تدبير دارد و کسي که با تدبير و انديشيدن ميانه خوبي نداشته باشد، چندان نبايد اميدوار بود که بتواند با مشکلات کنار بيايد.

البته کنار آمدن با مشکلات و تدبير چندان هم کار سختي نيست و تنها با دانستن نکاتي چند مي تو ان به آن رسيد.

1 - سختکوشي مقدم بر هوش ذاتي است: همه ما از اهميت هوش، دکاوت و خلاقيت باخبريم. اما چنين استعدادها و توانايي هاي ذاتي اي تا چه حد مي تواند در خدمت رشد و پيشرفت ما قرار گيرد؟!

قدر مسلم است که تا وقتي از آنها درست استفاده نکنيم و نخواهيم آنها را در مسير صحيح به کار گيريم، هيچ گره اي از زندگي ما باز نمي کنند.

ثابت شده است که در 95% موارد هوش و خلاقيت بدون سختکوشي و پشتکار هيچ کاره اند.
اين نکته را هم در نظر داشته باشيد که خيلي وقت ها وجود چنين استعدادهاي ذاتي اي باعث مغرور شدن فرد مي شود.
 
2 - 10 هزار ساعت کار خوب است، به شرطي که سنجيده باشد: واقعيت اين است که اگر 100 هزار ساعت هم کار کنيم، اما سنجيده نباشد، خبري از کارشناس شدن و به حد تخصص رسيدن نيست.
به عنوان نمونه يک فرد ممکن است در طول زندگي خود 10 هزار ساعت رانندگي کرده باشد، اما چون اين کار را سنجيده انجام نداده است، بعد از 10 هزار ساعت در همان سطحي است که قبل از آن بوده است و به واقع پيشرفت قابل ملاحظه اي ايجاد نشده است.
 
3 - بزرگي با شما بدنيا نمي آيد، اما مي تواند در شما رشد کند: خودتان را گول نزنيد. منتظر نزول بزرگي و بزرگ شدن از آسمان هم نباشيد. اين خود شما و کار و تلاشتان است که منش و صفت بزرگي را به شما مي دهد. شما را در نظر ديگران بهترين جلوه مي دهد و مي توانيد با استفاده از اين بزرگي به اهداف بزرگترتان برسيد.
 
4 - بلند مدت فکر کنيد: اين يعني اينکه صبر داشته باشيد و براي رسيدن به اهدافتان عجله نکنيد. براي خود اهداف بلندمدت تعريف کنيد و آهسته و پيوسته به دنبالشان برويد و پيگيرشان باشيد.
راستي به 100 فکر کنيد تا به 60 برسيد!
 
5  - به بهتر شدن فکر کنيد: وقتي در چالشي گرفتار مي آييد بجاي خودخوري و حرص و جوش خوردن تنها به اين فکر کنيد که وضعيت را بهتر کنيد. هيچ چيز را مطلق نبينيد.
اگر اينطور نشد، پس ديگر هيچ چيز امکان ندارد و افکاري از اين دست تنها شما را از هدف دورتر مي کند. در صدد "بهتر کردن" اوضاع بربياييد که کمترين ضربه و آسيب را از چالش ها متحمل شويد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:, | 15:53 | نویسنده : احمدرضا فرزانه |